BICYCLE TRIP NO. 5 | South Bohemia

10:40


Máte cestovatelského ducha? Objevujete rádi nová místa? Milujete jízdu na kole? Nejlepší způsob, jak tyto vášně spojit je vzít kolo, nasednout a jet. Já se také takhle jednou rozhodla. Vzala kolo, koupila si lístek na vlak a vyrazila. A byl to jeden z mých nejlepších spontánních nápadů, jaký jsem kdy měla. 😊

Vše začalo tak, že byl pátek, všichni moji blízcí a kamarádi mizeli mimo Prahu a já si říkala, že vlastně nevím, co budu dělat. Padla na mne prostě taková menší depka. Dokonce jsem zabrousila i na web s last minute víkendovými letenkami, jenže nenašla žádnou takovou, která by splňovala má finanční kritéria. No a k večeru mne napadl právě nápad vzít kolo, dojet vlakem do Tábora a z něho za našima na chatu (ti se tam totiž právě na víkend chystali). A tak jsem také učinila. Z Prahy jsem následujícího dne vyjížděla kolem desáté hodiny dopolední a před sebou měla hodinku a půl cesty ve vlaku a následně přibližně 45 km na kole až do Týna nad Vltavou. Abych byla upřímná, cestu jsem čekala o něco snazší, než na konec byla. Mákla jsem si! Cesta z Tábora na jih není totiž rovinatá, ale připomíná spíše horskou dráhu, takže to z čeho jsem se radovala z kopce, za chvíli proklínala směrem do kopce. Nicméně do mého cíle jsem dorazila docela v pohodě (taková ta euforie z toho, že jste konečně v cíli a odhodit kolo a naši byli překvapeni také dost). Níže je přiložena mapka se znázorněním cesty. A posléze s našima strávila příjemný zbytek dne a večer.















S našima jsem se vydali na večeři do restaurace JB Steakhouse v Českých Budějovicích. Absolutně doporučuji!




Náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích.



Bludný kámen na náměstí. Dle pověsti připomíná popravčí místo.

Před zpáteční cestou jsem přemýšlela, zda se vydat poté samé trase opět do Tábora, nebo zvolit opačný směr a dojet na vlak do Českých Budějovic. Nakonec vyhrály právě Budějky. Cyklotrasa Týn – Budějovice je totiž znatelně méně kopcovitá a příjemnější (mapka opět níže). Ve své délce kolem 37 km vede většinu své délky kolem Vltavy. Kdybych se příště rozhodla jet opět na chatu na kole, nejspíše zvolím právě trasu z Českých Budějovic. Jet kolem řeky je totiž pro mne rozhodně příjemnější.







Během mé cesty jsem viděla jak malebné vesničky tak poznala krásnou českou přírodu. Neboť na kole vnímáte krajinu rozhodně jinak, než když sedíte v uzavřeném autě. Podívejte se na fotky, i když neřeknou tolik jako samotná návštěva místa, alespoň něco málo naznačí. Takže mé doporučení? Vezměte kolo a vyrazte (a tím myslím opravdu kamkoliv, ne jen např. do jižních Čech), stojí to za to!



Vaše Mája ♡

3 komentářů

  1. Zdar cestovatelkám které se nebojí jezdit samotné na kole:( Ty se Ájo fakt nebojíš?:-/ Nemáš na tyto výlety kámošku?Bylo by vám lépe,asi:-D a hlavně jde o spoleh.(já tě slyším,nehraju si na"chytrou stařenku" ale říká mě to DOBA,není o co stát:O Ale přesto ti držím palce ať pokaždé dojedeš OK*** Jit-Kač :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš já ani nevím, nepse nepřemýšlela jsem takhle nad tím. Ale zřejmě ne. A kdybych se měla bát, sedím furt doma zadku. :-)

      Vymazat
  2. Už dlouho hledám nějakou stránku, kde najdu tipy na různé výlety po Česku a Slovensku! A můj můž určitě ocení doporučení na cyklo výlety. V dnešní době je těžké najít místa, kde není přelidněno turisty, ať už se jedná o cyklostezky nebo běžná výletní místa. Budu se těšit na více příspěvků a snad i sdílet svoje vlastní tipy v komentářích!

    OdpovědětVymazat