Stockholm | Sweden

9:10


Je až neuvěřitelné, jak rychle všechno, na co se těšíte, uteče. Skončí. Uplyne. A vy už zase sedíte doma v Praze na židli. Nu ale což, já to mám ještě vše v čerstvé paměti a živě si pamatuji, jak jsem seděla na letišti, pila cappuccino z Paula (mimochodem, to je jedno z nejlepších co znám 😊 ) a čekala na boarding. Odlétali jsem pár dní před Silvestrem a tak i tento samotný fakt byl pro mne vzrušující, jelikož Nový rok jsem v zahraničí oslavovala snad pouze jednou a pro mne se to už zdá jako hluboký středověk. 😊 A i když jsme do Švédska dorazili v celkem rozumný odpolední čas, moc jsme toho první den vidět nestihli. Během zimy je zde totiž jen pár hodin denního světa, takže pokud např. svítí slunce, užijete si ho třeba jen kolem pěti hodin a zachází již něco po šestnácté hodině. Zamířili jsme si to proto radši rovnou na hotel, abychom nabrali síly na dny další. 








"Vítejte ve Švédsku!"


náš výhled z pokoje - na jezero - nádhera



V plánu bylo vidět centrum města a to nejzajímavější, co nejen centrum nabízí. Dále si však také odpočinou, posedět nad místní kávou a pozorovat okolní ruch a oslavit příchod roku 2018. A opravdu myslím, že se nám to podařilo a máme další skvělé zážitky. Stockholm je prý (dle internetových zdrojů) hezké a čisté město. I já to mohu potvrdit a jeho návštěvu rozhodně doporučuji. Jen možná v jiném ročním období, než v zimě. Přeci jen je to procházení po cizím městě za světla příjemnější. 😊
Fotky samozřejmě řeknou a hlavně ukážou víc, takže dost okecávání a šup na ně. 😊 A i kdybyste přece jenom chtěli číst dále, jukněte na můj další článek o Stockholmu na webu dokonalazena.cz (odkaz na článek jde zde: "Deník cestovatelky: Severský Stockholm"). Případně můžete zhlédnout travel video. 😊 












v pozadí se tyčí Stockholmská katedrála






Ericsson Globe, anebo multifunkční stockholmská aréna




Sofia Kyrka





Švédové si na Vánoční výzdobu rozhodně potrpí, Vánoční světýlka nebo hvězdy mají snad v každém okně a na balkóně (a to i včetně kanceláří).








Šťastný nový rok 2018!



V dalším článku bych se ještě ráda zaměřila na stockholmské metro a ukázala vám některé z jeho nejhezčích stanic. 😊 Tak příště ahoj!

Vaše Mája ♡

2 komentářů

  1. krása :) v severských krajinách som ešte nebola, ale určite sú na mojom zozname

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    OdpovědětVymazat
  2. Ve Švédsku jsem trávila Silvestr 2015. :))

    Letos by mě asi mělo k návštěvě Stockholmu motivovat to, že můj kamarád je v královské stráži. Před časem jsem mu slíbila, že ho přijedu rozesmívat. :D :)

    OdpovědětVymazat