Iceland

15:00


Dříve by mne ani nenapadlo letět na Island. Pak jsem ale slyšela různá vyprávění a viděla fotky od kamarádů a tato země mne začala zajímat víc. Říkala jsem si, že nějaké léto bych se tam na pár dní podívat mohla. No a co se nestalo, světě div se, byl leden a já seděla v letadle mířící právě na tento severský ostrov. Chápete to? Já v zimě v letadle mířícím ještě víc na sever? Já, která fakt miluju teplo a léto je moje jasně nejoblíbenější roční období? No ale stalo se a vůbec toho nelituji! Ba naopak, bylo to vážně zajímavé a pro mne šlo rozhodně o poznání něčeho trošku jiného, než na co jsem zvyklá (chápejte to tak, že nejčastěji jezdím do měst). Ale už dost okecávání a jdeme na fotky, ty přece jenom řeknou mnohem více, než pouhý text. 😊

Více informací se dočtete také v mém článku "Island - země ohně a ledu" na portálu DokonalaZena.cz.



Papuchalk, islandský národní pták, nás přivítal už na letišti. Bohužel, jen na letišti, v přírodě jsme ho nezahlédli.


Hot potů, neboli malých rybníčků s teplou až horkou vodou, je na Islandu habaděj. Nejhorší je se svléknout a do té teplé vody vlézt, pak už je Vám ta zima kolem celkem fuk. :)



Jednou z nejznámějších "atrakcí" na Islandu je Strokkur, který v krátkých, avšak nepravidelných časových intervalech chrlí do vzduchu díky sopečné aktivitě velké proudy vařící vody.

A kafe, to tam u Geysiru mají nejlepší na celém ostrově! A v kombinaci s výhledem je to fakt top! :)


vodopád Gulfoss





Přírodní vyvřelinový útvar zvaný Londrangar.


Nejznámější hora na Islandu - Kirkjufell.

Takovýchto poníků je tam vážně hodně. Jsou hodně přátelští a vůbec jim nevadí, když je někdo hladí (očividně). :)

Pohled na klasické islandské městečko, kterých se na ostrově nalézá poměrně hodně.

Vodopády Hraunfossar jsou velmi široké.


Jeden z nejznámějších a turisty nejnavštěvovanějších vodopádů - Seljalandsfoss.


A další z těch známých - Skógafoss.



Vrak letadla Douglas DC-3 Dakota, nedaleko města Vík. Jedná se o trosky letadla, které v roce 1973 letělo z USA na Island. Ve špatných povětrnostních podmínkách a mlze piloti nenašli letiště v Keflavíku, zmatení přeletěli 100 km na jih a ve stresu přepnuli přívod paliva na záložní prázdnou nádrž. Nezbylo jim nic jiného, než s letadlem nouzově přistát na černou pláž Sólheimasandur poblíž města Vik. Naštěstí to přežili všichni. Nejvíce se však radoval z události farmář, na jehož pozemek letadlo přistálo. Ještě rok poté totiž jezdil se svým traktorem na benzín z toho letadla.

V hlavním městě Reykjavíku toho upřímně není moc co k vidění. Nachází se zde několik zajímavých budov, jednou z nich je i tato moderní stavba koncertní haly, Harpa.

Jedna z nejznámějších tříd Reykjavíku - Skólavörðustígur.


A kostel Hallgrímskirkja.




Samozřejmě jsme také doufali, že uvidíme polární záři, ale nepoštěstilo se. Takže asi nezbude nic jiného, než se jet během zimy na sever podívat ještě jednou... 😊 Ale s Islandem se pro teď loučím a třeba ještě někdy, tak vertu blessaður! 😊

Vaše Mája ♡

0 komentářů