Rue des Martyrs | Paris | France

10:54


Vše začalo o těchto Vánocích, kdy jsem jako dárek od kamaráda dostala knížku o jedné pařížské ulici. Nese titul "Moje ulice v Paříži" a je od americké spisovatelky a novinářky Elaine Sciolino, která již nějakou dobu ve Francii žije, a to právě v pařížské ulici Rue des Martyrs. Ta se nachází v blízkosti baziliky Sacré-Coeur, na pomezí 9. a 18. pařížského obvodu (arrondissement). Autorka v knize ulici nejen velmi barvitě popisuje, ale také vypráví zábavné historky, které se jí (nejen) v ní udály.


A tak když už jsem v Paříži byla, nedalo mi to a šla jsem se do ní taky podívat a prozkoumat ji. Zpočátku mi tedy nepřišla vůbec tak úžasná, jak je v knize popsaná. Nicméně když se nad tím tak zpětně zamyslím, čím dál více mi připadá (a také čím dále postupuji v knížce, jelikož v době návštěvy ulice jsem byla v podstatě na začátku), že vše co popisuje, je vlastně pravda. Například to, že každý dům je v podstatě jiný, různě vysoký, či v jiném stylu. Rue des Martyrs prostě není unifikovaná, a to ji právě tvoří zajímavou. Blíže jsem se ji snažila zachytit na fotkách, nicméně i tak, pokud se do Paříže chystáte, doporučuji jí navštívit (a k tomu si i knížku přečíst). Místní atmosféra se přece jen lépe vnímá na živo než z fotek. 😊










Vaše Mája ♡

0 komentářů