Barcelona | Spain

10:02



Chuť podívat se na pár dní do španělské Barcelony jsem měla v hlavě už nějaký ten pátek (v podstatě se dá říct, že nějaký ten rok). Jako menší jsem v ní jednou byla, ale to se nedalo ani počítat, jen jsme do ní "nakoukli". A proto když se objevili celkem levné letenky, příliš jsme neváhali. A takto zpětně musím opravdu uznat, že chybu jsme rozhodně neudělali. 😊 Barcelona je totiž podle mne opravdu pěkné město, plné parků, ale i památek nebo dobrých kaváren (u mne jak jinak... 😊). A na jaře, kdy není ještě tolik horkem vyprahlá, obzvlášť! A žádná "líná" dovolená to také nebyla, celkem jsme nachodili a na kole najezdili kolem sta kilometrů. Nejlepší je totiž půjčovat si kolo (osobně doporučuji tyto oranžové od Donkey republic, které se dají zapůjčit na vámi zvolený čas pomocí aplikace v mobilním telefonu). Neboť tak poznáte město i z trochu jiného úhlu pohledu. A opravdu dokonalý výhled na celou Barcelonu včetně západu slunce? Rozhodně z kopce Tibidabo na severozápadě, za tu menší námahu se to totiž opravdu vyplatí! A za odměnu se můžete svést na jedné z mnoha pouťových atrakcí Tibidabo parku, které se na tomto vrcholu také nacházejí.



Magická fontána a Palau Nacional v pozadí na kopci Montjuïc.






Na tržišti Mercat Boqueria seženete téměř každé jídlo, na které si vzpomenete. Osobně jsem byla velmi nadšená z těchto ovocných stánků, nabízející snad všechny možné druhy ovoce, které jsou zároveň přichystané i ve skvělých nápojích k přímému zakoupení ve verzi "to go".








nemocnice Sant Pau

Asi nejznámější barcelonská památka - bazilika Sagrada Família. Její stavba probíhá již více jak sto let a dokončení se plánuje do roku 2030.




Casa Vicens je jednou z mnoha budov v Barceloně, za jejímž návrhem stojí katalánský architekt Antoni Gaudí.

Stejně tak jako tato El Drac. Obě dvě stojí na jendé z hlavních ulic, na Passeig de Grácia.







Zábavní park Tibidabo na stejnojmenném kopci.


Jako ale z tohoto jsem byla doslova úplně paf. Do podniku Brunch&Cake jsme šli na doporučení, ale i tak to bylo docela velké překvapení, co je například možné udělat z 'obyčejných' palačinek za dílo. Úplně škoda jíst! Na druhou to bylo fakt dobrý, takže... 😊

Stále váháte, jaké další evropské město navštívit? 😊


Vaše Mája ♡

2 komentářů

  1. Tak teď jsem na Barcelonu dost nalomená, mám ji na cestovacím seznamu už nějakou dobu, ale tyhle fotky mě ujistily, že tam musím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný text a nádherné fotky. Já bych se chtěl podívat do Španělka letos, ještě nikdy jsem tam nebyl. Tak doufám, že mě Barcelona nemine a do plánu ji se ženou zařadíme také. :) Chtěl bych se při té příležitosti na pár dní podívat i do Portugalska, i když tam vlastně moc nevím, co od něj očekávat. Co jsem tak slyšel, tak hlavně šíleně vysoké ceny a protivné lidi. Ale cestuji bez předsudků a rád si udělám vlastní názor sám. :)

    OdpovědětVymazat