SCOTLAND | UNITED KINGDOM

14:42


Vyrazit na skotskou Vysočinu nebyl můj nápad. Stejně tak jako vyšlápnout na nejvyšší horu spojeného království. A i když mě to stálo rozhodně dost fyzického i psychického vyčerpání, zpětně si opět říkám, že i tato dovolená stála za to a byla nakonec fajn. 😊

Začali jsme v Edinburghu. Lítá sem několikrát do týdne přímý spoj Praha > Edinburgh, který obsluhuje nízkonákladová společnosti Ryanair. Města na východním pobřeží Skotko je pěkné, takové typické anglické, nicméně ničím extra mne nezaujalo. Město je hodně kopcovatější, nicméně alespoň poskytuje hodně míst pro spousty vyhlídek. Je tam také obecně chladnější podnebí, než třeba na pobřeží západním. Musím ale říct, že na počasí jsme zrovna měli kliku, v podstatě nepršelo a bylo na Anglii hezky. 







Lowdown coffee. I když angličané moc na kvalitní kafe nejsou, toto bylo moc dobré.


Z Edinburghu jsme se přesunuli již do přírody, na Skotskou vysočinu (Highlands). Během léta zde fialově kvete vřes, který spolu s okolní krajinou tvoří zajímavé scenérie. V oblasti je také hodně jezer, zvaných Loch, která se rozprostírají ve velkých plochách mezi horami. 







Eilean Donan Castle.



Viadukt Glenfinnan. Pro fanoušky Harryho Pottera velmi známé místo.

A jestlipak poznáte, z jakého filmu pochází tento záběr/scéna?


Jako vrchol dovolené měl být výšlap na nejvyšší horu Velké Británie, na Ben Nevis (1345 m n.m.). No můj nápad to teda rozhodně nebyl... A víte co, na začátku si říkáte "To zvládnu, to dám! Jen kopec." A ke konci si už neříkáte radši nic a chcete raději umřít... A dolů? To bylo snad ještě horší. To už člověk ani neví, která noha je pravá a která levá. Protože já přesně takový člověk jsem. Můj životní cíl není zdolat všechny nejvyšší vrcholy světa, ale spíše objevovat zajímavá a pěkná místa (ideálně někde kde rostou palmy a je azurové moře a bílo-modré domečky... 😊). 









Takže pro ty, co si celý článek přečetli pečlivě, kvízová otázka na závěr? Jaká je moje další destinace? 😊 Doufám, že se situace s cestováním nijak zvláště nezhorší a budu moci odjet. Protože tohle místo by mne mrzelo opravdu hodně, na svém wish listu ho totiž mám již řádku let.


Vaše Mája ♡

0 komentářů