KYPR

13:33


Tak jo, teď jsem tady delší dobu nebyla aktivní. A vlastně jsem si vzpomněla, že poslední příspěvek zde je ještě z jara a mé návštěvy Holandska. Takže nastal čas to zde opět o kousek posunout vpřed. A i přesto, že jsem Kypr navštívila také na jaře, koncem května, rozhodně to bylo zcela něco jiného, než předcházející Nizozemí. 😊

Rozhodně to už stálo zato opět na letišti, kdy jsme měli několikahodinové zpoždění už v Praze (ale salónek to jistil, takže jsme zase tak moc netrpěli... 😊). Vše pak již ale proběhlo bez problémů, dokonce jsme si i bez potíží zapůjčili auto (hurá) a mohli se tam těšit na dalších pár volných dnů v teple (a že teplo bylo!).

V plánu bylo navštívit několik zajímavých míst, ale zároveň i lenošit. Stihli jsme vše. Jen nás zpětně trošku mrzí, že jsme se neodvážili jet i do Varoshy - města duchů v turecké části ostrova. Ale to třeba ještě někdy příště.
Pokud se rozhodnete bydlet v Limassolu, rozhodně doporučuji apartmány The Jolo. Velmi pěkné, moderní, čisté a s vlastním bazénem.





Jako jedno z míst, které jsme viděli, byla přírodní rezervace, soutěska a údolí Avakas Gorge. Panoramata fascinující, jen to horko bylo občas fakt moc a dost vyčerpávající. Nicméně za návštěvu rozhodně stojí, snad už jen proto, že se jedná o jedno z mála míst na ostrově, které je z části zelené a "fresh". Jinak je ostrov suchý a vyprahlý.






Za další "přírodu", která stojí za navštívení, je určitě nejvyšší hora Olympos (1952 m) a pohoří Troodos. Výhledy opět fascinující a opět na místní poměry poměrně svěží příroda. 




Pro milovníky technických "zajímavostí" stojí za návštěvu vrak norské nákladní lodi Edro III. Přístupná sice není, ale ze břehu se k ní dostanete i na několik desítek metrů blízko.



Před odletem jsme stihli vidět ještě Kamares aquadukt v Larnace.


Kypr je ostrov koček, a to doslova. Téměř na každém rohu na vás nějaká kouká, spí pod stromy, loudí něco dobrého u restaurací. Pro mne, jako "kočičí mámu" to bylo doslova blaho (i když jsem si chtěla snad všechny odvést domů 😊 - klasika).




Vaše Mája ♡

4 komentářů

  1. Velice hezké fotografie, které mě opět přesvědčily, že bych měla co nejdříve navštívit Kypr. Letos pojedu opět s přáteli na dovolenou po Čechách, na kterou se moc těším. S kamarádkou jsme si pořídily hamaky, abychom si mohly každý večer po celodenním turistickém výletu pořádně odpočinout. Nebo si je vzít k vodě a lenošit tam celé hodiny.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Na Kypru jsme byli loni a moc jsme si to tam užili, ale letos jsme se rozhodli zůstat na dovolené v Čechách. Objednala jsem nám loď v https://www.pujcovna-lodi.com/vodacke-trasy-vltava/, se kterou jsme si užili plavbu po Vltavě. Během plavby jsme si užívali krásy přírody a určitě si tuhle dovolenou někdy ještě zopakujeme.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotografie z Kypru. Já jsem si nedávno splnila svůj velký sen a vypravila se na dovolenou na Galapágy v Ekvádoru. Příroda tam byla rozmanitá, a při šnorchlování jsem měla možnost pozorovat spoustu druhů mořských živočichů. Nejvíce mě překvapilo, když jsem viděla mořské leguány a želvy. Celá má dovolená mě obohatila o hlubší pochopení přírody, ale také mi ukázala, jak je důležité chránit taková místa pro budoucí generace.

    OdpovědětVymazat