Berlin | Germany

15:55


Většina lidí, kteří v něm byli, o něm básní, jak je úžasný, skvělý a moderní. Velmi mě proto zajímalo, co na tom městě opravdu je. A tak jsem si koupila jízdenku...

Byl to v podstatě jen takový prodloužený víkend ale i přesto si myslím, že jsme Berlín stihla poznat křížem krážem. A to doslova... 😊 Poslední dobou jsem si totiž při cestování a poznávání nový měst velmi oblíbila půjčování sdílených kol (a na jaře a v létě se to jezdí jedna báseň). Už v Barceloně (článek zde) se mi to tak zalíbilo, že jsem se rozhodla, že pokud to nebude vyloženě nutné, nebudu volit jiný způsob poznávání měst, než kolo a chůzi (jako bonus mohu započítat třeba i #hezkejzadek ne? 😊).



Ten kdo město zná, jistě pro něj nebude novinkou, že bylo za druhé světové války značně pobořeno a poničeno. Z většiny historických budov, jako např. kostelů, zbyly jen torza nebo dokonce pouze části zdí. Je zde však hodně památek a vzpomínek právě na válku, od zbytků Berlínské zdi přes různé památníky až po Checkpoint Charlie, jeden z nejznámějších hraničních přechodů mezi západním a východním Berlínem.


Židovský památník obětem holokaustu nedaleko Braniborské brány má upomínat na nacisty povražděné židovské obyvatelstvo.






Multifunkční prostor zvaný Tempodrom, sloužící pro koncerty, divadla a další kulturní akce.





Nejznámější dřívější přechod mezi západním a východním Berlínem - Checkpoint Charlie. 



Berliner Fernsehturm, neboli Berlínská televizní věž, dosahující výšky téměř 370 metrů. 

Postdamer platz, česky Postupimské náměstí, je velmi moderní a tvoří centrum tzv. nového Berlína.


Ve Flaschenhals parku poznáte, že se jednalo o bývalé vlakové nádraží - části kolejí zde zůstaly a dodávají lokalitě zajímavý charakter.


Jeden z nejlepších salátů z cizrny, jaký jsem kdy ochutnala, byl v coffebaru Westberlin.

Původně jsem měla na nedělní brunch namířeno do vyhlášeného podniku Roamers, ale tam nakonec měli plno a já zakotvila v Das Café. A bylo to skvělý! 😊



Vaše Mája ♡

1 komentářů