Pár tipů, jak přežít (jakýkoliv) let

10:21

Když jsem byla ještě dítě, letadla jsem milovala. Vždycky, když nějaké letělo, či dokonce jsem ho viděla vzlétat nebo přistávat, moje oči se rozzářily. Moje 'závislost' mi zůstala v podstatě až do dospělosti, nicméně teď už zpravidla beru let jako spíš nutnou součást přesunu z místa A na místo B (nicméně pokud jsem v blízkosti letiště, ráda si na nějaký ten odlet nebo přílet stejně ráda počkám 😊).


V mém osobním pocitovém žebříčku se lety dělí na ty krátké ((do 1,5 hodiny) při kterých si ani nestihnu uvědomit kde jsem. Dále pak na ty střednědobé (1,5 až 3 hodiny), u nichž si většinou najdu zábavu, která mi vydrží až do konce. A pak nakonec ty dlouhé (nad více jak 3 hodiny), které by myslím si všichni nejraději prospali (já nejsem vy jímkou, ale ne vždycky se mi to podaří). U všech ale dodržuji některá pravidla, o kterých si myslím, že mi je (alespoň o trošku) usnadňují a zpříjemňují. A vlastně i částečně zlevňují. A jaké že to jsou?

1. Oblečte se pohodlně! Vytáhněte se skříně to nejkomfortnější oblečení, které nosíte a vezměte si ho. Ano, klidně to můžou být i tepláky nebo tolik zavrhované legíny. Věřte, že není opravdu vůbec příjemné sedět několik hodin v upnutých neelastických kalhotách a nemoci se z nich svléknout. Dělala jsem to a fakt never more.

2. Mějte u sebe vždy alespoň malou lahvičku s vodou. Nenechte se oklamat, pokud bude láhev prázdná, bez problému projde přes bezpečnostní kontrolu (security) a za ní si do ní bez obav dotočte vodu. Na většině letištích už bývají také veřejná pítka.

3. Pokud víte, že bez jídla nevydržíte moc dlouho a často vás honí mlsná, nejsnazším řešením je, doma před cestou, si připravit něco menšího a lehčího ke snědku. Vyplatí se to i z ekonomického hlediska, jelikož jídlo vč. nápojů jsou na letištích většinou předražené. Do letadla byste svačinku měli pronést bez problémů. Osobně doporučuji hlavně zeleninu a ovoce.

4. Neznám snad nikoho, kdo by se rád tísnil na malé sedačce, u které nemá ani pořádně kam dát nohy. Pokud se vám tak naskytne příležitost sednout si před startem nebo těsně po něm do první řady nebo k únikovým východům, máte vyhráno. U těchto míst totiž platí, že je zde o dost více místa pro natáhnutí nohou.

6. Nezapomeňte si vzít sebou na palubu vaši oblíbenou knížku a/nebo časopis, počítač (s plně nabitou baterkou s dostatečnou výdrží) a filmy a/nebo telefon s hudbou. Většina leteckých společností (hlavně ty lowcostové) nenabízejí možnost dobití elektroniky přes USB, tak je dobré mít také powerbanku. Let díky zábavě uteče mnohem rychleji a bude příjemnější.

7. Chystáte se celý či část letu prospat? Přibalte si klapky na oči, nafukovací cestovní polštářek a případně také špunty do uší. Klasické letecké společnosti většinou mívají k dispozici několik polštářů a dek, nicméně není vůbec zaručeno, že zbude i pro vás. Před tímto rozhodnutím je ale také dobré vědět, že zůstat ve stejné sedící pozici déle jak hodinu bez protažení není lékaři doporučováno. Naopak byste měli dělat pravidelné protahování celého těla a procházky o alespoň několika krocích v uličce letadla.

Šťastný let!



Vaše Mája ♡

1 komentářů

  1. Super článek, nikdy jsem neletěla,ale s kamarádkou se chystáme na dlouhý výlet. Takže rady se hodí.:) https://svetocimablondynyazrzky.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat