VAL CENIS | FRANCE

16:40


Po delší době se opět hlásím s dalším cestovatelským článkem. Víte, od začátku tohoto roku jsem nikde moc nebyla. Nebo vlastně byla, ale zas tak zajímavý to nebylo, abych vám sem o tom napsala článek nebo hodila #instafriendly super fotky (nebo jsem už jeden článek z daného místa psala, třeba z Paříže).

Minulý týden jsem strávila několik pěkných dní ve Francouzských Alpách. A i když je horské středisko Val Cenis vzdáleno od Prahy něco málo přes tisíc kilometrů, cesta uteče poměrně rychle. Je totiž neustále co pozorovat, pokud tedy zrovna neřídíte, že jo. Tím "něco" myslím na obzoru postupně se zvedající pohoří, které je s každým ujetým kilometrem větší a větší, až vás nakonec pohltí úplně! Tak fajn, tak konec mého snažení o knižní vyjadřování...😊











Samotné údolí se skládá z několika menších vesniček, které jsou však vzájemně propojené systémem lanovek a vleků. Ke sjíždění jsou tedy k dispozici desítky kilometrů sjezdovek a to všech úrovní náročnosti (co jsem tak mohla osobně zjistit, tak převažují ty lehčí). Na vyřádění jsem tedy měla fakt dostatek prostoru i možností. I počasí nám vyšlo na jedničku, od příjezdu do odjezdu byla jasno a sluníčko svítilo doslova "na plný koule". 😊 Takže jsem celkem klasicky hned první den podcenila namazání obličeje a hned se samozřejmě spálila a začala se dost loupat. Takže teď vypadám jako.. no domyslete si sami...





Museli jsme samozřejmě zajít na pravé savojské fondue. Mňam!


Klasicky třetí den bývá krize, takže si plánujeme většinou výlet do nějakého nedalekého města. Letos jsme se nacházeli blízko Grenoblu, a tak jsme se vypravili právě tam. Jako takové je pěkné, hlavně jeho malebné zapadlé uličky. Ale co mne zaujalo nejvíce, byla určitě lanovka, vedoucí k pevnosti Bastille. Lístky se nám tedy zdály poměrně drahé, nicméně její futuristický vzhled zajímavě kontrastuje se samotným historickým nádechem města. A kavárna samozřejmě nesměla chybět. Tentokrát kočičí. 😊












Vaše Mája ♡

0 komentářů