BLED, LJUBLJANA | SLOVENIA

11:19


Po horkém Římě, celodenně obklopená městským ruchem a shonem, jsem se rozhodla si odpočinout v krásách podhůří Julských Alp a zamířila jsem do malebného a téměř kouzelného místa....





O jezeru a přilehlém městečku Bled jste již jistě slyšeli. Možná i viděli nějakou fotku. Ostrůvek s kostelem Nanebevzetí Panny Marie, nacházející se v tomto jezeře, totiž patří mezi nejfotografovanější místa Slovinska. V těsném závěsu za ním je také místní hrad.
Na ostrůvek, který je mimochodem prý jediným přírodním ostrovem v celé zemi, jezdí pravidelně výletní lodičky. Více informací, včetně cen, se můžete dozvědět na oficiálních stránkách města, odkaz zde).





Kolem jezera vede velmi příjemná, přibližně sedmikilometrová, promenáda, na které je spousta míst, že kterých se můžete kochat výhledem nejen na jezero. Osobně doporučuji vyšlápnout na kopec Straža (nebojte, vede sem i lanovka), ze kterého jsou další krásné výhledy na okolí (a pro 'foto maniaky' spousta vděčným photo spotů 😊). Za odměnu můžete zpět dolů do města frčet na bobové dráze (já osobně jsem ji nevyzkoušela, ale všichni zúčastnění vypadali dost nadšeně 😊).


V jezeru je také možnost se koupat, v létě je voda velmi příjemná a osvěžující.




Jako milovník dobré kávy jsem v okolí jezera navštívila dva místní podniky. Prvním je Café Belvedere na břehu jezera. Bohužel musím usoudit, že na vysokou cenu (jasně, já vím, že se tam platí to místo, ale stejně) nebyla káva moc dobrá. Naopak LABirint by Experiment mohu jen doporučit. Není sice přímo v Bledu, nachází se v nedalekém městečku Lesce (cca 4 km), ale za procházku nebo dojezd autem či na kole stojí.



Na víkend jsme se ještě přemístili do hlavního města, do Lublaně. Překvapilo nás, jak je velmi čisté a klidné. Není sice nějak velké a obsahuje jen málo památek, ale na víkend absolutně ideální. 





Kavárna STOW, schovaná v městském muzeu.

Tak klid a čerstvý vzduch jsem snad načerpala dostatečně do zásoby, protože další cesta bude zase o trosku víc, dejme tomu, chaotičtější a náročnější. 😊 


Vaše Mája ♡

1 komentářů