ROME | ITALY

13:45


Tak jsem měla další rychlovku. A byla u toho sama. Úplně...

Rychlovku jsem nazvala "Weekend getaway from Prague to Rome". Kamarádka, se kterou jsem jet chtěla, bohužel nemohla, odletěla jsem nakonec sama. A takhle zpětně říci, že to bylo přesně to, co jsem potřebovala. Vypadnou od všeho a být sama se sebou v cizím, pro mne neznámém městě. Jednou se neohlížet na nikoho kolem sebe, co by rád viděl nebo kde by se rád najedl, a prostě jít si sama. S hlavou plnou myšlenek. Myšlenek o tom, co se událo za několik minulých týdnů a měsíců. A hodně chodit. Doslova to vychodit. Myslím, že to těch 60 km splnilo!

A proč Řím?... Protože klasicky levný letenky (Ryanair tam za pětikilčo, zpátky ČSA za patnácet). V tomhle hlavním městě Itálie jsem byla před pár lety s rodiči, takže památky jsem měla již dá se říct splněny. Takže pro tentokrát jsem se sem jela opravdu jen toulat. A na den vyrazit i na koupání k moři. Jo a taky si dát italský těstoviny! A zmrzlinu! A kafe že jo! 😊


Koloseum, fontána Di Trevi,Forum Romanum, Vatikán atd., to jsou samozřejmě památky a místa, které by dle průvodců neměl vynechat žádný turista. Kdo mne ale zná, nebo čte pravidelně tenhle blog, tak ví, že na ty já si fakt nepotrpím. Jako jasně, ráda se projdu kolem a podívám se na ty historické monumenty, ale že bych stála dlouhé fronty a čekala, až se dostanu například od některého z mnoha kostelů, to teda ne! Takže ano, i tentokrát jsem se ráda prošla po Via dei Fori Imperiali, tedy hlavní třídě vedoucí ke Koloseu, udělala si ráda pár fotek fontány Di Trevi (s masou lidí kolem ní), ale pak jsem ráda zašla do postranních uliček a nechala se jimi unášet a užívala si klid od lidí i aut.


fontána Di Trevi


Koloseum


Forum Romanum


Lateránský obelisk v pozadí se stejnojmennou bazilikou.




Řeka Tibera v pozadí s Andělským hradem.


Z jídla jsem samozřejmě nesměla vynechat těstoviny, které preferuji spíše než pizzu, zmrzlinu a kávu. Vše na jedničku s hvězdičkou a ještě třikrát podtrženou! 😊 #foodcoma

Velmi oblíbená restaurace Tonnarello. Doporučuji všema desesti! Jídlo za slušné ceny (těstoviny sedm osm Euro) a moc milá obsluha.

Zmrzlinárna Gelateria Bis. Dle mých poznatků se tedy žádná z jejích poboček nenachází přímo v centru města. Nicméně pokud se ocitnete mimo něj a narazíte na ni, doporučuji ji taktéž. Vynikající zmrzlina za lidové ceny.

kavárna Faro Roma (dávám 9 z 10)

kavárna Barnum Rome (8 z 10)


A i na to koupání se dostalo. Od 'místňáka' jsem dostala tip na městečko Santa Marinella, nacházející se cca 50 minut vlakem od Říma. A i když se jedná o klasické turistické místo plné předpřipravených lehátek a slunečníků za deset Euro, najde se zde i veřejná a bez poplatku přístupná menší pláž. Chodí na ní hlavně místní (logicky) a na strávení pár hodin bohatě stačí.




Zážitků z Říma mám dost a ráda na něj budu určitě ještě vzpomínat. Nicméně teď si jdu zase balit kufr, zítra odjíždím za dalším dobrodružstvím. A kam že to bude? Uvidíte zase příště. 😊



Vaše Mája ♡

0 komentářů